2011-11-17
4

Nu kan ju inte alla tyska (trots att man BORDE, om man ska lyssna på  Metta Fjelkner och Tobias Krantz)

Och det kanske inte spelar så stor roll- de flesta verkar lyckas beställa öl i Berlin ändå, men om man är lite intresserad av planning och inte kan tyska så missar man något här:

Jung von Matt, som man väl kan kalla Tyklands hetaste byrå, även utanför Tyskland, har byggt upp ett vardagsrum som är 100% medelsvensson (eller Müller, som det heter I Tyskland.) Det vill säga: ALLT är utvalt och  ihopsatt utifrån vad medelsvensson har för preferenser. Allt är utvalt ned i minsta detalj. Från kornighetshalten I tapeten, till märke (och tumstorlek) på tvn, till tidningen på soffbordet.

I den påhittade familjen Müllers hem kan man även besöka “sonen” Jans rum där Fila-jackan hänger over stolen.

Jung von Matts planning-avdelning har alltså byggt upp detta hem för att kunna krypa genomsnittskonsumenten så riktigt under skinnet. De beskriver själva på sajten att de ofta har möten I “vardagsrummet” för att få fram de bäst lämpade idéerna.

Så, även om man inte kan tyska så kan man i allafall njuta av bilderna här. Som de här katterna till exempel, som står prydligt uppradade framför familjefotona.

 

 

 

 

 

 

Vore väldigt kul att se den svenska motsvarigheten.