Vad är egentligen det enda som kunden är beredd att betala för?

Kreativa lösningar, rationell produktion och strategiska förpackningar, allt är underordnat Den Allsmäktiga Effekten. För egentligen är det ju bara resultatet – försäljningsmässigt såväl som varumärkesbyggande – som kunden är beredd att betala för.

Just därför är det så viktigt för oss annonsmedier att inte bara se till våra egna huvudmedier, utan till de kombinationer som ger kunden bästa möjliga resultat. Jag tror på mer värdeskapande tjänster, där man är närmare kunden och anpassar mediemixen för att nå rätt målgrupper oavsett marknad. Smartare kampanjer som ger mer pang för pengen.

På samma sätt är jag övertygad om att alla som söker detta mervärde kan nyttja sin marknadsbudget smartare, med bättre effekt. Och därför är spårbarhet och mätbarhet ett måste. Så analysen blir än viktigare, att kunna visa på effekt och konkreta resultat. Alltså, två saker, närmare och smartare affärer och bättre och skarpare analyser

Så precis som gränserna mellan de olika kommunikationsgrenarna – reklambyråer, mediebyråer och PR-byråer alltmer suddas ut, så börjar vi medier i ny och hög grad anpassa oss till kundernas nya behov.

”Det är inte den starkaste, inte den smartaste, det är den som är mest anpassningsbar som är vinnaren” analyserade Darwin fram för 150 år sedan. En teori som nu håller på att bli verklighet för mediebranschen.
Allt för att anpassa oss till effekt, resultat, och långsiktigt verksam lönsamhet.

10 Replies to “Vad är egentligen det enda som kunden är beredd att betala för?”

  1. Pingback: streaming movies
  2. Pingback: water ionizer
  3. Pingback: best bottled water

Kommentera