2013-03-08
0

Jag tillbringade ju – som jag nu sagt nåååågra gånger tidigare, mina två praktikveckor på BerntzonBylund. Det är inte speciellt lång tid, men trots den korta tiden fick jag ändå lite inblick i arbetet mellan byrån och deras största kund; KIA.

En speciell känsla, typ; ”wow nu går reklamen verkligen på TV” uppkom därför när jag såg KIA:s nyaste reklamfilm på TV. Det var just denna reklamfilmen som jag medverkade (observerade) i slutproduktionen. Jag var ju i och för sig bara med på grading och online. Men samtidigt hörde jag reklamfilms-låten flertalet gånger om dagen, så känns som mer.

Men om jag blev en aning stolt, då kan jag bara tänka mig hur frilansregissören, Alexander Hols känner sig nu när han väl ser sin egenproducerade reklamfilm. Helt plötsligt tycker Alexander nog det kanske är värt de får timmarna sömn han fick där i slutet av produktionen. Vilket jäkla slit alltså. Jag har allt mer respekt för reklamfilmer på TV över lag, just för att jag har sett delar i hur omfattande produktionen är. Bara skuggorna på KIA-bilen till exempel, vilket jobb det var med dem (har jag hört…).

Jag kan inte hålla mig för att se den reklamfilmen för OBH som jag även fick hänga med Alexander på. Kommer samma känsla uppkomma då? För där var jag ju faktiskt med på självaste inspelningen.

Är det den här stoltheten jag kommer känna när jag som förälder ser sitt framtida barn sjunga högst (och förhoppningsvis finast) i kyrkan på sommaravslutningen?!