Hur Slack blev allas lilla älskling

Jag tror att jag tidigare nämnt att jag älskar Slack, eller ”the email-killer” som de ibland kallas. För den som inte vet: Slack är alltså en form av internkommunikations-app där företag på ett mycket smidigt sätt kan kommunicera med varandra med hjälp av ämnesspecifika kanaler. Man kan även dela filer, bilder och allt annat. Oerhört praktiskt och trevligt.  Och jag är int ensam om att älska Slack, kolla på Twitter så kommer ni se.

Så: kul då att få ta del av deras historia, och höra från en av grundarna hur de har resonerat, vilket har lett till den megasucce Slack ändå är idag. Allt detta utan att de slängt en massa pengar på köpt media.

Ni får läsa själva, men några nyckellärdomar: jobba extra hårt på de riktigt unika delarna av produkten/tjänsten, ha en mycket nära dialog med användarna, och LYSSNA verkligen på feedbacken, så att de som upplevs som problem löses så fort som möjligt.  Låter ju enkelt. Typ.

One Reply to “Hur Slack blev allas lilla älskling”

Kommentera