Bloggande 100-åring, content hos Skandia

Skandia har på sin hemsida ”Dagny – den bloggande hundraåringen” – ett intressant grepp! Att en organisation som sysslar med bank och försäkring jobbar med den här typen av content marketing är spännande. Pigga pensionärer signalerar trygghet och trovärdighet. Bloggen uppmärksammades även i DN (22/11). Enligt Skandia’s presschef skriver Dagny idag tre olika bloggar, varav en på deras sajt.

One Reply to “Bloggande 100-åring, content hos Skandia”

  1. Jag har inte haft möjlighet att läsa din blogg ännu men ser verkligen fram emot det och önskar flera gamla människor bloggade. För medans resten av befolkningen i vårat rusar runt och har fullt upp med att jaga statusprylar. göra karriär, att förverkliga sig själv m.m. så skulle det verkligen vara kul att höra från en som är färdig med det dom reflektioner och slutsatser dom kommit fram till. Vad dom anser är viktigt i livet. Också mycket gammal kunskap som jag tycker är synd om den går förlorad. Själv samlar jag på gamla husmorstips och huskurer.

Comments are closed.