Pressbyrån bröt sitt löfte

Jag skrev tidigare om Pressbyråns vanskliga nyårslöfte, och precis som jag anat tog det inte lång tid innan det bröts. Bullen smög sig in under förra veckan. Med den lekfulla rubriken ”en liten kanelbulle i en annons kan väl inte skada?” vill man charma sin publik. En fyndig copy kan tyckas men det centrala kvarstår, deras löfte bröts efter bara två veckor.

Ur ett CSR perspektiv var det synd att man inte på allvar gått in för att upprätthålla ställningstagandet (för nyttigare mellanmål) resten av året. Då hade annonseringen verkligen burit frukt på lång sikt. Den väg man nu går riskerar snarare att leda till rollsättning av en ny ”pojken och vargen”.

Pressbyråns brutna löfte

One Reply to “Pressbyrån bröt sitt löfte”

  1. Om man kollar på annonsen i sin helhet http://ourwork.se/pressbyran/ så tycker jag ändå att den var väldigt rolig, för det är ju inte ofta folk verkligen håller sina nyårslöften. Frågan är dock om ”vanligt” folk, dvs vi som inte tycker om reklam på samma sätt skulle märka och förstå det en snabb morgon i tunnelbanan.

Comments are closed.