Södertörns Högskola, kunskapsresan annonserar

Södertörns Högskola har i samarbete med Blomquist tagit fram kampanjen #kunskapsresan. När jag såg en annons på bussen idag blev jag fundersam kring målgruppen.

Ur ett kommunikativt perspektiv frågar jag mig om 19-30 åriga blivande studenter lockas till en Högskola genom bilder på pensionärer? Det är ett ovanligt grepp. Även om det här bara är en annons av flera (med olika bilder) bör den här uppfylla sitt syfte. Jag är tveksam.

2 Replies to “Södertörns Högskola, kunskapsresan annonserar”

  1. Roligt att du uppmärksammat kampanjen. Men målgruppen för denna kampanj är mycket bredare än blivande studenter och syftet i första hand att berätta om högskolans samhällsrelevanta forskning. Ett långsiktigt arbete vi påbörjat där kampanjen är en av flera satsningar. Får vi ännu fler sökanden till våra utbildningar maa denna kampanj ser vi det som en bonus.

Comments are closed.