Berghs, bäst på att marknadsföra sig

Berghs utsågs till ”School of the Year” för tredje gången i Cannes. En utmärkelse som stärker deras position på ”skolor inom kommunikation”-kartan.

Men en gren där Berghs verkligen sticker ut – är att marknadsföra sig själva!

Skolan dyker ständigt upp på seminarier och föreläsningar. De är bra på att bygga relationer med branschen och de jobbar ihärdigt med att profilera sig. I senaste Resume handlar reportaget ”Studenternas krav på arbetsgivare” om avgångsstudenter från… just det.. Berghs.

Institutionerna på landets alla Universitet och Högskolor som utbildar inom kommunikation – har mycket att lära av ”School of the year”.

Universitetsutbildningarna har andra kvaliteter som Berghs inte har, och branschen behöver en större mångfald med folk från olika bakgrund. Men universitetens institutioner behöver bli mycket bättre på att profilera sig, synas och berätta för omvärlden vad som skiljer ut dem.

Tills vidare är det bara att lyfta på hatten för Berghs väl genomförda arbete och till utmärkelsen!

One Reply to “Berghs, bäst på att marknadsföra sig”

  1. att dom är bra på att marknadsföra sig beror väl mest på att rikemansungarna som går där betalar mer än 50 pix per termin (eller är det föräldrarna som betalar?)

Comments are closed.