Absolut Vodka’s digitala konstsatsning

Mina vänner på Jung har tillsammans med Absolut Vodka lanserat en kampanj där konsten står i centrum.

Den går under namnet ”The Andy Warhol Art Exchange by Absolut” – och är en salut för den gamla målningen som fyller 30 nästa år.

Aktiveringen går ut på att folk kan delta i ett slags konstutbyte via sociala medier. Man vill skapa en plattform online där alla ska kunna vara med och skapa digital konst. Det ska också ske tre konstutbyten längs vägen innan årsskiftet. Du kan läsa mer här.

Personligen tycker jag det ska bli kul att se flaskan. Den klassiska gamla målningen kommer alltså säljas som en limited edition upplaga, med start i november. En flaska som många troligtvis kommer ställa i sina dammiga barskåp.

Det är inspirerande när varumärken kommunicerar genom sin produktdesign, något Absolut Vodka är (svenska?) mästare på!

[youtubeplay id=”NOHoEomfZC8″ size=”large”]

One Reply to “Absolut Vodka’s digitala konstsatsning”

Comments are closed.