Snapchat och Tinder för marknadsföring

Även om många företag fortfarande inte vant sig vid Facebook, så kommer det ständigt nya plattformar i sociala medier. Och nya digitala kanaler och appar kan betyda nya möjligheter för marknadsföring och PR.

Två högaktuella och växande plattformar är kommunikationsappen Snapchat och dejtingappen Tinder.

Ett företag som använt Tinder som krok i sin videokampanj, är antirök-organisationen Truth. I videon använder man sig av Tinders ”slidefunktion” för att lyfta fram sitt budskap. Tanken är att greppet ska fungera bra för målgruppen. Vad tror du?

Mitt andra exempel är Madonna. En artist som gjort sig känd för att ständigt försöka förnya sig. Förra veckan premiärvisade hon sin nya musikvideo ”Living for love” via Snapchat-appen. Kul! Liknande grepp kommer vi säkert se mer av framöver.

[youtubeplay id=”fcAj3lOyv3s” size=”large”]

[youtubeplay id=”u9h7Teiyvc8″ size=”large”]