Bästa realtidsmarknadsföringen under Mellon

Realtidsmarknadsföring har blivit alltmer poppis de senaste åren. Många marknadsförare dreglade över Oreos ”dunk in the dark”-tweet under Super Bowl 2013.

Det handlar om att posta ett inlägg som anknyter till en aktuell händelse i realtid. Och det gäller att vara snabb, kreativ och gärna ha en smula humor!

Även svenska varumärken gör ibland bra ifrån sig vad gäller realtidsmarknadsföring. Jag var inne och spanade under Mellon i lördags och hittade följande tre favoriter på Instagram.

1. McDonalds frågade sina följare om vem de trodde skulle vinna och publicerade den här lite roliga bilden!

Mc Donalds Melfest 2015

2. Mentos Tuggummi använde sina tuggummipapper på ett kreativt sätt!

Mentos Tuggummi Mellon

3. TV4 Idol skojade till med med den här bilden och texten ”Grattis Måns Zelmerlöw till vinsten i Melodifestivalen. Vi är stolta över dig!”.

TVIdol