Du kan aldrig gissa vad den här bloggaren gjorde

Är du också trött på rubriktrixande från Upworthy, Buzzfeed, Mic.com, ThePoke och alla dess kloner? Ja, även svenska mediesajter har ju gått på klick-skola och jobbar hårt med att undanhålla fakta i ingresser samt appellera till den mänskliga nyfikenheten i bildpuffar och texter. Den där känslan i magen som driver oss att vilja veta hur kattungens chockerande reaktion ser ut eller vad det var i den där pappans tal till sin dotter som får alla att gråta.

På den här bloggen kan jag inte lova att rubrikerna håller sig trista och stela, men jag ska försöka hålla mig borta från de värsta klickbetena och istället fokusera på saker som har betydelse för den digitala utvecklingen, både på ett personligt och professionellt plan.

Jag har jobbat som beställare av kommunikationstjänster inom både offentlig och privat sektor, som journalist i Sverige och Silicon Valley, med psykologiska operationer i utlandsstyrkan och numera som kommunikationskonsult på Intellecta Corporate. Och framförallt har jag bloggat om kommunikation i ganska exakt 10 år på Bisonblog.se. Mitt mål är att försöka använda de erfarenheterna på den här bloggen och dessutom lyfta upp några av mina favoritämnen, till exempel mediekritik, jämställdhet, innovation och digitala tjänster. En tung vecka kan det nog bli ett och annat inlägg om frustrationen över att svara på offentliga upphandlingar också.

Hoppas du vill följa med.

Kommentera