Stå upp och jobba-hetsen

För att leva ett långt och lyckligt liv bör du äta förtifjorton frukter per dag, sova minst 13 timmar varje natt, träna 3,6 gånger i veckan (inte för lite och inte för mycket), köpa närodlat och ekologiskt, vara vegan, meditera varje dag och  ”unna dig” en skorpa då och då. Men framförallt ska du stå upp och jobba framför din dator! Du blir i princip ett fysiskt praktexemplar utan vare sig ledvärk, huvudvärk eller några som helst genetiskt ärftliga åkommor i stil med cancer eller hjärtinfart. Bara du står upp.

”I was once a standing-desk skeptic, too. But, after I made the switch four days ago, I could immediately sense a difference in how I felt: way more self-righteous. At a standing desk, your metabolism will increase. (That numb feeling in your feet is your body burning calories.) You will soon be able to eat whatever you want, whenever you want it. You can even mash a bunch of Pringles into a big ball and then snack on the Pringle ball throughout your workday. (This is what I do.)”

Älsket på den här satiriska New Yorker-artikeln är stort.

Samtidigt på en annan del av internet, verkligheten som överträffar sig själv. Ja jag tittar på dig, du entreprenör som hittade på ”The Level – a balance board for standing desk users, and it’s kind of awesome”.

the-level
The Level (Bild: Kickstarter.com)

 

4 Replies to “Stå upp och jobba-hetsen”

  1. Pingback: Blue Coaster33
  2. Pingback: increaseleptin.com

Kommentera