Ett roligt ögonblick i reklamsåpans historia

Det var när ICA-Stig och Boxer-Robert hookade upp 2009 på Twitter och bestämde att de skulle ha dubbeldejt med Judit och Judit från ComHem.

Det blev nog aldrig något med själva dejten, men både Boxer-Robert och ICA-Stig fungerade förträffligt i sociala medier, och den här händelsen, när olika företags fiktiva figurer började interagera med varandra, visade att det var upplagt för en spännande utveckling.

När jag tänker på det finns det ju fler reklamsåpekaraktärer än någonsin att bygga stories kring. Vad skulle exempelvis Ö&B-mannen, Hornbach-killen och Entreprenören Sören kunna koka ihop för gemensamma scenarier? Och hade det inte varit läge för Mamma Scan att göra come back via sociala media och snacka sig samman med ICA-Stig så att de gemensamt kan återbygga förtroendet för färdiglagad mat?

Men det är kanske är ICA-Stigs blöta natt på den där bloggalan som har lagt locket på den här utvecklingen. Någon kanske kommer ihåg att han ballade ur och började sextrakassera bland andra mig på fyllan.

Det här är mina dumpar från ICA-Stigs Twittersida från den famösa kvällen i februari 2010:

Jag undrar fortfarande vad det var som egentligen hände, för det skickades från samma konto som varit aktivt hela tiden, inget fejkkonto, alltså.