Reklamhistoria

Det måste väl ändå det här, som GP toppar med just nu, vara:


Det är bara att säga megagrattis till Forsman & Bodenfors, mycket större än så här blir knappast en kampanj.

2 Replies to “Reklamhistoria”

  1. Är det ändå inte AIK som fått mest uppmärksamhet av denna kampanj? jag tycker nog man ska hylla Simon Strand på kampanjen ”Paint it black” som kvickt nog utnyttjade läget och skapade ett stort mediabrus. Eller?

    1. Håller med. AIK gick vinnande. Marabou blev ju en antiklimax både för dom som gillade att häckla ”tönten som vill va hård” och för dom som ville va smarta och bara ”meh jag är säker på att detta är reklam för AIK”. Känns dessutom som att det är Tommie som går vinnande ur det. Folk vet att han (fortfarande finns), medan ingen blir sådär superchockad av att en chokladkaka (fortfarande) finns… Tror Marabou Black-effekten är extremt kortvarig. Ena dagen spred vi Bästa Beatrice (och alla bara ”detta är histriskt”, några dar senare spred folk Black-avslöjandet och bara ”detta är historiskt”. Och imorgon sprider vi nåt helt annat, som kommer bli så himla historiskt…. Historia är historia. Nuet är det nya. :)

Comments are closed.