Det är då som den stora saknaden rullar in

Så här i Guldäggsnomineringstider gör sig saknaden efter Goss påmind. Häromdagen pratade Johan och jag om vad som förmodligen är ett ROI-rekord när det gäller bidragsinskickkostnader till Guldägget. 2006 skickade Goss in fyra bidrag (eller möjligen max fem, någon som kan får gärna dubbelkolla) och utfallet blev två guldägg, ett silver och en nominering. Är det någon som slagit det?

När jag ser den här RIP-filmen om priserna denna lilla och egenuppbyggda byrå tagit hem, tycker i alla fall jag att det känns för-e-bannat synd att den inte längre finns:

[vimeoplay id=”37735836″ size=”large”]

One Reply to “Det är då som den stora saknaden rullar in”

  1. Det finns undersökningar som säger att prisvinnande reklam säljer mycket mer än reklam som inte vinner priser. Jäkligt tråkigt att det inte kunde få en så uppenbart bra byrå som GOSS att nå himmelska höjder. Jag vet i och för sig inte varför GOSS lades ner. Men inte lägger man ner en ekonomiskt framgångsrik verksamhet, eller…? Så man får väl tyvärr förmoda att alla priser till trots så var det ett helsike att överleva och få kunder som uppskattade nivån och betalade därefter. Synd.

Comments are closed.