Jag tippar Guldägg: Alternativa media, Digitalt och Direkt.

Helt oombedd har jag gett mig på att tippa hur det ska gå i Guldägget. Först ut är de här tre kategorierna:

Alternativa media

Den gamla klyschan ”Det är otroligt hedrande att vara nominerad” gäller här mer än någonsin. Väldigt hög nivå, och otroligt svårt att välja.

Pause Ljud & Bild CataCombo Sound Systems är spektakulär och framångsrik, men är det klockrent alternativa media? Kanske inte. Varför är de förresten inte med i PR, det är ju bättre som ett PR-case.

Civil Rights Defenders Civil Rights Captcha är snyggt, intelligent, relevant och Childhood The Good Divider är ljuvligt briljant i sin enkelhet. Snacka om två alternativa media i sin prydno! Men båda är charitykunder, jag önskar att sådana fick tävla i en egen kategori igen. De har trots inte samma villkor som kommersiella aktörer har.

Pressbyråns Färskhetsbeviset – också med den där eftersträvansvärda smarta enkelheten som elegant löser ett relevant problem.

Efter att ha ältat om och men tippar jag ändå att det blir Childhood som vinner.

 

(Design – känner jag mig inte skickad att bedöma, så det hoppar jag över.)

 

Digitalt

Från början var Friends Mobbningsimulatorn min självklara favorit, men så var det det där med charity igen. Som kontrast till det har vi Volvo Lastvagnar Launch Site on eBay. Att göra en kund som Volvo Lastvagnar till en vass tävlingskandidat är sannerligen värt all respekt. Därför sätter jag min tippning på att de vinner här.

 

Direkt

Skönt, här finns det en självklar vinnare enligt min bedömning (även om övriga bidrag är i toppklass) och det är Shout out Louds The Ice Record Projekt. Dagens enda bidrag med ståpälseffekt på grund av awesomeness.

 

Berätta gärna om du tycker jag är rätt ute/ute och cyklar i mina omdömen.

I morgon tippar jag vidare i Event, Film och Hantverk. Ses då!