Grand Prix för charity?

Enligt Cannes Lions regler gäller föjande: ”Entries for Public Awareness Messages, Non-profit organisations and Charities are not eligible to win the Grand Prix”.

Hur kommer det sig då att både ”Immortal Fans” för Sports Club do Recife, om organdonation, och ”Dumb Ways to Die” för Metro Trains, om säkerhet i tunnelbanan, vunnit just Grand Prix? Har jag missförstått något? Finns det någon här som kan förklara?

[youtubeplay id=”1wnjwjZH2PA” size=”medium”]

Grand Prix i Promo.

[youtubeplay id=”IxZ_ZznO2ek” size=”medium”]

Grand Prix i Direct och PR.

2 Replies to “Grand Prix för charity?”

  1. Tjena,

    Kanske just för att ingen utav de ovan nämnda kampanjerna är för välgörenhet. Den ena är för ett fotbollslag och den andra för tunnelbanan i Australien va?

    /Axel

    1. Jo, men den ena har till syfte att skaffa organdonatorer (= charity) och den andra om att förhindra ett beteende på tunnelbanestationer (= public awareness messages).

Comments are closed.